Radioreléová stanice RDV-68 „HORA“
Radioreléová stanice RDV-68 „HORA“
Nemáte někdo jakékoliv informace stran této soupravy?
Na internetu je jen velmi málo informací,navíc si někdy odporují.
Wikipedia :
"Kolem roku 1950 vznikla čs. radioreléová stanice RDV-68 „HORA“ pracující v kmitočtovém rozsahu 630 až 720 MHz s průměrným výkonem vysílače 2 W (impulsním 40 W). Umožňovala uživateli vést hovory až na osmi telefonních kanálech. Stanici tvořily dva terénní automobily Tatra 805 se skříňovou karoserií, jeden se stanicí a stožárem, druhý s dvěma elektroagregáty a anténním příslušenstvím. Sama stanice byla osazena ještě německými elektronkami z doby války. Ač byla v roce 1955 let zavedena do výzbroje armády, pro náročnost obsluhy a značnou poruchovost byla od samého počátku neperspektivní."
"HISTORIE SPOJOVACÍHO VOJSKA" - (M. Burian, J. Rýc) - AVIS 2007 str.156:
1. spojovací základna Hradec Králové v padesátých letech provedla zástavbu směrová stanice "Michael" (DMG-7K) do "vysoké" skříňové nástavby na podvozku T 805. Tento rádiový automobil byl označen RDV-68 "Hora".
A to je asi vše co jsem našel.
Na internetu je jen velmi málo informací,navíc si někdy odporují.
Wikipedia :
"Kolem roku 1950 vznikla čs. radioreléová stanice RDV-68 „HORA“ pracující v kmitočtovém rozsahu 630 až 720 MHz s průměrným výkonem vysílače 2 W (impulsním 40 W). Umožňovala uživateli vést hovory až na osmi telefonních kanálech. Stanici tvořily dva terénní automobily Tatra 805 se skříňovou karoserií, jeden se stanicí a stožárem, druhý s dvěma elektroagregáty a anténním příslušenstvím. Sama stanice byla osazena ještě německými elektronkami z doby války. Ač byla v roce 1955 let zavedena do výzbroje armády, pro náročnost obsluhy a značnou poruchovost byla od samého počátku neperspektivní."
"HISTORIE SPOJOVACÍHO VOJSKA" - (M. Burian, J. Rýc) - AVIS 2007 str.156:
1. spojovací základna Hradec Králové v padesátých letech provedla zástavbu směrová stanice "Michael" (DMG-7K) do "vysoké" skříňové nástavby na podvozku T 805. Tento rádiový automobil byl označen RDV-68 "Hora".
A to je asi vše co jsem našel.
Re: Radioreléová stanice RDV-68 „HORA“
No mne to taky zajímá ale materiál nemám bohužel žádný. Co se týká stanice samotné tak je otázka do jaké míry je "Hora" totožná s "Michaelem", jestli se dá vycházet z původního německého předpisu. Uspořádání a vybavení nástavby by bylo podstatně zajímavější ale obávám se že pokud se odněkud nevynoří náš originální předpis tak informační temno zůstává...
Re: Radioreléová stanice RDV-68 „HORA“
Pár fotografii je v knize Tatra 805:historie, takticko-technická data, modifikace
https://books.google.cz/books?id=ZN9kBA ... 68&f=false
https://books.google.cz/books?id=ZN9kBA ... 68&f=false
Re: Radioreléová stanice RDV-68 „HORA“
Na to šuple jsem se na Aukru díval taky. Vzhledem k tomu že prakticky není šance to dát do kupy celé mi nepřišlo nutné o to bojovat.
Tohle vydání předpisu Spoj-51-7 z roku 1965 dlouho sháním. Mám jen vydání z roku 1986 a tam už ty starší (a zajímavější) aparáty nejsou...
Tohle vydání předpisu Spoj-51-7 z roku 1965 dlouho sháním. Mám jen vydání z roku 1986 a tam už ty starší (a zajímavější) aparáty nejsou...
Re: Radioreléová stanice RDV-68 „HORA“
Ono je to trochu složitější, mám totiž nastavbu z vozu H1, takže cokoli co se dá sehnat mne zajímá. Předpis mám v digitální podobě, kdyžtak sz.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 02.01. 2022, 19:06
Re: Radioreléová stanice RDV-68 „HORA“
Dobrý večer,
v rámci vzs jsem sloužil jako mechanik v roce 64 na RDV68, a ještě si něco pamatuji (77let).
Hora byla moderní stanice, úplně jiná než německé Michaly, osazená všude kde to šlo 6F32,
VF triody (solooscilátor) byly tak zvané syrečky RD12Ta (příponou si nejsem jist). Oscilátor vysílače byl
spínaný impulzy přes LV1 až na 900V v novější verzi vysílače byly použity 6L50. Modulace PPM,
8 telefonních kanálů, kuriozita byl přenos vyzvánění mazáním impulzu kanálu, tak že při výpadku příjmu
šlo vyzvánění všem abonentům! Obrazovka sloužila k nastavení polohy impulzů a synchronizaci.
Impulzy byly na kružnici po jedné osmině a synchronizační mezi prvním a osmým. Po vybuzení
laděného obvodu přijímanými impulzy se synchronizační snadno oddělil. Během prvního roku služby
došlo k přezbrojení roty na ruské R404. Na všechny strasti zvs jsem dávno zapomněl...
Mějte se prima
v rámci vzs jsem sloužil jako mechanik v roce 64 na RDV68, a ještě si něco pamatuji (77let).
Hora byla moderní stanice, úplně jiná než německé Michaly, osazená všude kde to šlo 6F32,
VF triody (solooscilátor) byly tak zvané syrečky RD12Ta (příponou si nejsem jist). Oscilátor vysílače byl
spínaný impulzy přes LV1 až na 900V v novější verzi vysílače byly použity 6L50. Modulace PPM,
8 telefonních kanálů, kuriozita byl přenos vyzvánění mazáním impulzu kanálu, tak že při výpadku příjmu
šlo vyzvánění všem abonentům! Obrazovka sloužila k nastavení polohy impulzů a synchronizaci.
Impulzy byly na kružnici po jedné osmině a synchronizační mezi prvním a osmým. Po vybuzení
laděného obvodu přijímanými impulzy se synchronizační snadno oddělil. Během prvního roku služby
došlo k přezbrojení roty na ruské R404. Na všechny strasti zvs jsem dávno zapomněl...
Mějte se prima