POPULÁR 521A
Re: POPULÁR 521A
A co třeba si něco vygooglit? Je toho na netu dost!! Např. trochu jiné, ale popsané je na http://danyk.cz/stare_indi.html , kde je i spousta dalšího. Jinak, pokud zadáš do vyhledavače EM11 , nebo indikátor vyladění ,tak toho vyjede dost ke studiu.
Re: POPULÁR 521A
Magický oko je tam na dvě věci - na kontrolu vyladění a na efekt A taky se dá podle něho zjistit, když je výpadek vysílání, jestli za to může vysílač, nebo stanice.
Re: POPULÁR 521A
A to hlavní: tiché ladění. Potenciometr mohl být stažen na minimum a magioko ukázalo naladění (silné) stanice. Takže protáčením lad. kondu nešly do okolí ty různě nepříjemné zvuky...krtek píše:Magický oko je tam na dvě věci - na kontrolu vyladění a na efekt A taky se dá podle něho zjistit, když je výpadek vysílání, jestli za to může vysílač, nebo stanice.
Vysílač/stanice, to snad zhasne v obou případech, ne? Či jak je to myšleno? Že by přijímač/stanice?
Re: POPULÁR 521A
Myšlen je modulační signál do vysílače (nebo nf zesilovač v samotném rádiu).
Toto když vypadne, rádio je potichu a magioko svítí naplno.
Toto když vypadne, rádio je potichu a magioko svítí naplno.
Re: POPULÁR 521A
Děkuji
Re: POPULÁR 521A
Vidím, že se tady zase řešila otázka, má-li mít ten, kdo se na něco ptá znalosti. Jako obvykle se řešilo jestli ano nebo ne tam, kde by bylo na místě se ptát, kolik, jakých, proč a k čemu.
Vždyť ten, kdo se na něco ptá musí mít spoustu znalostí už k tomu, aby jeho otázka měla smysl. Musí vědět, co je napětí, proud, odpor, kondenzátor, elektronka, transformátor a tak dál. Problém je jinde. Praktický příklad: Otázka: "Hoří mi odpor"! Ten člověk pravděpodobně zná ohmův zákon, umí si z hodnoty odporu a úbytku na něm spočítat, jaký proud tam teče, uměl by postupným odpojováním zjistit, přes co teče a usoudit, jaká závada by to mohla způsobit. Místo toho se zeptá. Nebo: "Není tam napětí"! Uměl by rozpojit obvod a změřit proud, aby zjistil, jestli je závada ve zdroji nebo ve spotřebiči. Zeptá se.
Shrnuto: Takový člověk neumí nebo nechce myslet. V začátcích kybernetiky jsme se kasali, že naučíme stroje myslet. Dnes se spousta lidí naučila "myslet" jako počítač. Správně namítnete, že je to jejich věc a může mi to být jedno. Jde mi o otázku, která by se měla položit první. "Proč vlastně opravovat historické přístroje". Zbohatnout se na tom nedá, děláme to proto, že nás to těší. No a jádrem potěšení je zkoumat, objevovat, trénovat si a ověřovat spekulativní myšlení. O to se tito lidé připravují.
Vždyť ten, kdo se na něco ptá musí mít spoustu znalostí už k tomu, aby jeho otázka měla smysl. Musí vědět, co je napětí, proud, odpor, kondenzátor, elektronka, transformátor a tak dál. Problém je jinde. Praktický příklad: Otázka: "Hoří mi odpor"! Ten člověk pravděpodobně zná ohmův zákon, umí si z hodnoty odporu a úbytku na něm spočítat, jaký proud tam teče, uměl by postupným odpojováním zjistit, přes co teče a usoudit, jaká závada by to mohla způsobit. Místo toho se zeptá. Nebo: "Není tam napětí"! Uměl by rozpojit obvod a změřit proud, aby zjistil, jestli je závada ve zdroji nebo ve spotřebiči. Zeptá se.
Shrnuto: Takový člověk neumí nebo nechce myslet. V začátcích kybernetiky jsme se kasali, že naučíme stroje myslet. Dnes se spousta lidí naučila "myslet" jako počítač. Správně namítnete, že je to jejich věc a může mi to být jedno. Jde mi o otázku, která by se měla položit první. "Proč vlastně opravovat historické přístroje". Zbohatnout se na tom nedá, děláme to proto, že nás to těší. No a jádrem potěšení je zkoumat, objevovat, trénovat si a ověřovat spekulativní myšlení. O to se tito lidé připravují.
Re: POPULÁR 521A
Dobrý den,
Mám problém s knoflíkem přepínače vlnových rozsahů, nemůžu samostatně otočit knoflíkem, jen s terčem za stupnicí. Už jsem to zkoušel promazávat, kroutit knoflíkem ladění a knoflíkem vlnových rozsahů proti sobě. Nic nepomohlo.
Děkuji za každou radu
Mám problém s knoflíkem přepínače vlnových rozsahů, nemůžu samostatně otočit knoflíkem, jen s terčem za stupnicí. Už jsem to zkoušel promazávat, kroutit knoflíkem ladění a knoflíkem vlnových rozsahů proti sobě. Nic nepomohlo.
Děkuji za každou radu
Re: POPULÁR 521A
Nejlepší řešení je šásko vyndat ze skříně a podívat se kde je problém
Re: POPULÁR 521A
To jsem samozřejmě udělal, jinak bych nemohl točit tím kotoučem za stupnicí.
Re: POPULÁR 521A
U osvětlovacích žárovek mám pouze jeden drát na spodní kontakt u objímek. Na schématu jsem viděl, že tam patří dva, ale na internetu byl jeden obrázek kde má také jen jeden. Potřebuji se zeptat jestli tam patří ten druhý a kam ho mám připájet.