Tesla 1008A Liberta napätie
Re: Tesla 1008A Liberta napätie
A při jakém napětí sítě jsi těch 6,7V naměřil a čím ? Obecně to u starších elektronek nebude vadit , nepředpokládám, že by rádio hrálo nepřetržitě delší dobu.
Re: Tesla 1008A Liberta napätie
Meral som to pred tromi hodinami, vtedy som si nezmeral napätie siete, ale aktuálne teraz je 240V. Merané je to obyčajným multimetrom UNI-T, https://www.tipa.sk/sk/multimeter-uni-t ... J3EALw_wcB
Rádio nebude hrať nepretržite.
Rádio nebude hrať nepretržite.
Re: Tesla 1008A Liberta napätie
No já bych o elektronky strach neměl, podívej se na netu na definici přesnosti u digit.voltmetru a na techn. parametry tvého přístroje a jeho chyby měření na jednotlivých rozsazích . Měřil jsi to na rozsahu 40V ac a možná chyba přístroje bude větší než naměřená odchylka od 6,3V . Ve skutečnosti ta chyba asi tak velká nebude, ale trafo navržené na 220V a napájené z 240V holt krom většího anodového napětí bude mít i větší žhavící napětí. U obvyklých E elektronek se odchylka žhavení do 10% považuje za normální, protože i napětí sítě
220V/380V podle tehdejší normy mohlo o těch +- 10% kolísat.
220V/380V podle tehdejší normy mohlo o těch +- 10% kolísat.
- mastervoice
- Příspěvky: 57
- Registrován: 29.09. 2012, 17:31
- Bydliště: okr.Karviná
Re: Tesla 1008A Liberta napätie
Nedělat nic. Napětí je v povolené toleranci.
Re: Tesla 1008A Liberta napätie
Ďakujem. Vedel by niekto, kde sa dá zohnať brokát aspoň trochu podobný originálu pre Libertu?
Re: Tesla 1008A Liberta napätie
Sehnat tzv. brokát do rádia je téměř nemožné, žakárové a žinylkové tkaniny se nikde kolem v podobných vzorech již nevyrábí. Tohle by se asi dalo, máš-li doma nějakou schopnou vyšívačku , na nějaké obarvené kanavě jako základu asi s dnešními šicími stroji vyšít. Proto se tolik fandů starých rádií trápí s tím, jak potahovou látku vyčistit . Je-li to více špinavé nebo prolézá klíh po navlhčení, lze to rozumně vyčistit jen po odlepení potahu od ozvučnice.
Mimochodem, ještě jsi nezměřil ten katodový proud koncové elektronky resp. napětí na odporu v katodě. Doporučuji zkontrolovat, nadměrný proud často přepálí primár výstupního trafa .
Mimochodem, ještě jsi nezměřil ten katodový proud koncové elektronky resp. napětí na odporu v katodě. Doporučuji zkontrolovat, nadměrný proud často přepálí primár výstupního trafa .
Re: Tesla 1008A Liberta napätie
Ach jo, brokáty... Jen si dovolím připomenout pro osvěžení paměti web, kde jsem několikrát dobře, před pár lety, nakoupil. Takže: https://www.tubesandmore.com/search/node/grill+cloth/
Re: Tesla 1008A Liberta napätie
Napätie na odpore v katóde bolo okolo 15,3 V. Ďakujem za odkaz na stránku s brokátom.
Re: Tesla 1008A Liberta napätie
Náhradu brokátu som zohnal zatiaľ len takúto, ktorá je na obrázku. Ak niekedy nájdem "originálnejší vzor", tak ho vymením. Zháňam ešte gramo prenosku typ VK05 alebo VK051 (gramo SUPRAPHON H20), prípadné nápady a kontakty mi pomôžu. Ďakujem.
-
- Příspěvky: 248
- Registrován: 30.06. 2013, 20:41
- Bydliště: Very Stupid District (hned vedle okresu Postřižiny)
Re: Tesla 1008A Liberta napätie
Původní vložku VK051 nemá smysl shánět. I kdyby byla úplně nová, zabalená, nepoužitá, bude ten piezoelektrický systém dávno mrtvý. Poměrně nedávno však Čiňan objevil, že standardní desky mají úplně jinou drážku než vinyly, a začal kromě "univerzálních" vložek pro všechno vyrábět keramické vložky s možností přepínání hrotů mikro/standard.
https://www.aliexpress.com/item/1005002692946713.html?
Vložka má úplně jiné rozměry a způsob přepínání hrotů m/s, je proto nutno vyrobit nějaký adaptér pro její uchycení v původním raménku pro VK051, nejlépe ho vytisknout na 3D tiskárně. U tohoto raménka nemáme žádnou možnost regulace tlaku na hrot, proto se musíme snažit přidat pokud možno minimální hmotnost.
https://www.aliexpress.com/item/1005002692946713.html?
Vložka má úplně jiné rozměry a způsob přepínání hrotů m/s, je proto nutno vyrobit nějaký adaptér pro její uchycení v původním raménku pro VK051, nejlépe ho vytisknout na 3D tiskárně. U tohoto raménka nemáme žádnou možnost regulace tlaku na hrot, proto se musíme snažit přidat pokud možno minimální hmotnost.