príjem na autoradio INSA

Vše okolo historických rádií
Uživatelský avatar
Milan
Příspěvky: 871
Registrován: 04.04. 2012, 19:01
Bydliště: Nýřany

Re: príjem na autoradio INSA

Příspěvek od Milan » 26.07. 2022, 12:18

No spíš je tam převodník frekvence/napětí, ladící napětí pro varikapy. Pro překlad je možné využít Google. Něco podobného jsem před lety objevil na bastlířských stránkách v Německu, ale tohle je dotažené do "konzumní formy".
Výhoda je, že se nepotřebuje mechanický ladící převod, nemusí fungovat mf zesilovač v přijímači a ladění stanic je víc podobné AM díky prolézání bordelu (průmyslového rušení, tedy pokud funguje mf a vstup). Nevýhoda
1 konvertor = 1 přijímač.
jirka5
Příspěvky: 248
Registrován: 30.06. 2013, 20:41
Bydliště: Very Stupid District (hned vedle okresu Postřižiny)

Re: príjem na autoradio INSA

Příspěvek od jirka5 » 26.07. 2022, 13:08

Ten objev z německých bastlířských stránek je zde:
http://radio-roehren-etc.de/index.php/u ... -am-radios
Myslím, že už jsem to sem dával vícekrát. Moduly s CD9088 je možno objednat si z Německa. Vzhledem k ceně poštovného a množstevním slevám se vyplatí vzít více kusů:
https://www.ak-modul-bus.de/cgi-bin/ibo ... ,FM7088MOD
Teď ovšem koukám, že modul je vyprodán, dodací lhůta 64 týdnů (!!!), takže jedině ubastlit.
Milan155
Příspěvky: 451
Registrován: 05.01. 2014, 05:53
Bydliště: severovýchodní Vysočina

Re: príjem na autoradio INSA

Příspěvek od Milan155 » 27.07. 2022, 05:38

http://radio-roehren-etc.de/index.php/u ... -am-radios není zrovna to pravé ořechové. Mám to nabastlené již několik let v jednom totálním vraku Talismanu a používám to denně v dílně . Problém je nutnost uvolnění jedné sekce lad. kondu do proměnného děliče napětí a hlavně stále přítomná teplotní závislost usměrňovacích diod vf signálu - občas to "uskakuje" , AFC to ve smyčce neudrží právě kvůli tomu, že ladící napětí se s teplotou mění. Teď v těch vedrech je to poměrně časté - skočí mi to z poslouchaného Blaníku někam "do šumu" nebo na Frekvenci 1 , která je vedle.
Princip toho taliána jsem z obrázků moc nepochopil , ale je to zřejmě nějaký převodník f/U . Ovšem oscilátor
na SV nekmitá u AM rádií mezi 500 - 1500 kHz , jak píše, ale o mf výše a rozhodně se frekvence nenásobí pro nějaké směšování - z převodníku leze ss napětí pro varikapy.
Kdysi jsem na podobným řešením bádal , problém je ve stabilitě toho převodníku , hotové převodníky f/U se na to frekvenčně nehodí a z klasických součástek je to složité a nestabilní. Byla by tu možnost pomocí malinkého
jednočipu , na jehož vstup jde vzorek signálu z oscilátoru, je změřena frekvence a na výstupu přes PWM je nějaké ladící napětí pro varikapy. Asi bych to uměl dát dohromady hardwarově , ale program pro to by bylo pro mě už moc velké trápení .... :) . Ale třeba se někdo do toho pustí .
Tatra57B
Příspěvky: 3
Registrován: 26.06. 2022, 15:48

Re: príjem na autoradio INSA

Příspěvek od Tatra57B » 31.08. 2022, 07:40

Ahojte, tak som to skúsil s tým Talianským konvertorom. Výstup ide na ladienie stredných vĺn. Dokonca som sa osobne stretol na zraze v Pálavskom oltimeri s autorom toho konvertoru. Mne to funguje celkom dobre, ale ešte to poputuje do Talianska na vylepšenie. Mám to facebooku na moje meno. Ladislav Venžík

Inak všetkýn ďakujem za informácie. Konečne sa to podarilo k mojej spokojnosti vyriešiť.
Odpovědět