Tesla 406U Vltava
Napsal: 19.04. 2020, 06:59
Kamarád mně věnoval toto pěkné rádio získané loni někde na burze . Vzhledem k trápení s Pionýrem a brumem mám nyní bezprostřední možnost porovnat výsledky snažení konstruktérů v návrhu obvodů předpětí , detekce , avc a žhavení.
Skříň je celkem zachovalá až na mnoho drobných ranek a škrábanců a ne neobvyklé kolečko z přelitého květináče na vrchní ploše .Chybí všechny elektronky, dle stavu patic byly vytaženy před prodejem rádia a asi prodány zvlášť .
Chybí lanko a pérko pohonu ukazatele ladění , ve skříni nebylo . Chybí čudlík aretace západky vlnového přepínače
( vyroben pilným pilováním ze šroubku M2,5 a dvou matiček ). Chybí knoflík hlasitosti, nahrazen nějakým samodomo vytočeným ze silonu. Prakticky všechny asfaltové kondy jsou vyteklé, použity při nějaké opravě tři již dnes prasklé "hovňáky", vyměním všechny. Podstatná závada byla na výst. trafu. První měření ukázalo odpor primáru cca 800 Ohmů , po proletování oček klesl na cca 400 Ohmů , má být kolem 150 Ohmů . Po dalším proletování už byl primár přerušen. Trafo ohřáto na cca 60 st.C a rozevřen poslední textilní obal na straně oček primáru . Impregnační asfalt je měkký, ale neteče, takže se s tím dá pracovat. Pod tím je ještě vrstva ze silnějšího papíru , je třeba ji velmi opatrně podebrat , rozříznout a vyhnout ke krajům. Vodič primáru je pod tím , průměr odhaduji 0,12-0,15 mm ,vrchní vrstva končí u oček. Uhnilý konec jsem nenašel , někde se rozpustil v tom asfaltu . Očištěno tech. benzínem , podebrán jehlou poslední závit a v půlce rozstřižen a odizolován , při pohledu na tráfko ze strany oček primáru je směr vinutí k druhému konci vpravo. Napájen vodič k očku, zaizolováno izol.papírem včetně druhého již nepotřebného konce vinutí , aby nevznikl závit nakrátko , po nahřání
vrácen odchlíplý papír a text. obal. a prolakováno synt.lakem S1002 ( má podobné velmi dobré izolační vlastnosti
jako impregn. synt. izol.lak) . Vinutí má odpor po opravě 148 Ohmů a trafo je funkční.
Potenciometr hlasitosti nepohyblivý a vypínač sítě nespíná. Ladící kondenzátor drhne , plechy zohýbány, někdo zřejmě kdysi rádio "dolaďoval" bez vyjmutí šasi a ono tam moc vidět není .
Takže práce bude dost, viz obrázky, i když to není moc vidět.
Skříň je celkem zachovalá až na mnoho drobných ranek a škrábanců a ne neobvyklé kolečko z přelitého květináče na vrchní ploše .Chybí všechny elektronky, dle stavu patic byly vytaženy před prodejem rádia a asi prodány zvlášť .
Chybí lanko a pérko pohonu ukazatele ladění , ve skříni nebylo . Chybí čudlík aretace západky vlnového přepínače
( vyroben pilným pilováním ze šroubku M2,5 a dvou matiček ). Chybí knoflík hlasitosti, nahrazen nějakým samodomo vytočeným ze silonu. Prakticky všechny asfaltové kondy jsou vyteklé, použity při nějaké opravě tři již dnes prasklé "hovňáky", vyměním všechny. Podstatná závada byla na výst. trafu. První měření ukázalo odpor primáru cca 800 Ohmů , po proletování oček klesl na cca 400 Ohmů , má být kolem 150 Ohmů . Po dalším proletování už byl primár přerušen. Trafo ohřáto na cca 60 st.C a rozevřen poslední textilní obal na straně oček primáru . Impregnační asfalt je měkký, ale neteče, takže se s tím dá pracovat. Pod tím je ještě vrstva ze silnějšího papíru , je třeba ji velmi opatrně podebrat , rozříznout a vyhnout ke krajům. Vodič primáru je pod tím , průměr odhaduji 0,12-0,15 mm ,vrchní vrstva končí u oček. Uhnilý konec jsem nenašel , někde se rozpustil v tom asfaltu . Očištěno tech. benzínem , podebrán jehlou poslední závit a v půlce rozstřižen a odizolován , při pohledu na tráfko ze strany oček primáru je směr vinutí k druhému konci vpravo. Napájen vodič k očku, zaizolováno izol.papírem včetně druhého již nepotřebného konce vinutí , aby nevznikl závit nakrátko , po nahřání
vrácen odchlíplý papír a text. obal. a prolakováno synt.lakem S1002 ( má podobné velmi dobré izolační vlastnosti
jako impregn. synt. izol.lak) . Vinutí má odpor po opravě 148 Ohmů a trafo je funkční.
Potenciometr hlasitosti nepohyblivý a vypínač sítě nespíná. Ladící kondenzátor drhne , plechy zohýbány, někdo zřejmě kdysi rádio "dolaďoval" bez vyjmutí šasi a ono tam moc vidět není .
Takže práce bude dost, viz obrázky, i když to není moc vidět.