Torn.E.b
Re: Torn.E.b
Čo dodať- klobuk dolu.Pekná práca.
Re: Torn.E.b
Parádní práce, v podstatě novostavba. Myslím Vratislave že u Telefunkenů by Tě zfleku angažovali. Ty červenohnědé malé knoflíky jsou repliky nebo origo? Já viděl vždy jen černé. A co se týká měřáku, používal se vůbec v těchto koncoválečných panelech s litými nápisy? Řekl bych že tam patří spíš plechová záslepka s nápisem Gerät ohne Mesinstrument betriebsklar. Ale třeba se pletu...
- Vratislav-OK1ZAF
- Příspěvky: 154
- Registrován: 02.03. 2015, 13:24
Re: Torn.E.b
Zdar!
Jsem rád, že se Torn líbí
Ty hnědé knoflíky jsou originální, mám i černé odlitky z epoxidu, ale nechal jsem tam ty původní hnědé (pozůstatek z jiného Torna).
Měřák je skutečně typický spíš ve starších, lehkých provedeních Torna, ale s měřákem je to hezčí, a u téhle novostavby už je to venkoncem jedno. Těch odlišností je tam víc, namátkou oba páčkové přepínače, co koukají z předního panelu, jsou typická letecká technika, původní Torňácké taky vypadají jinak...
Hlavně, že to chodí. Dnes jsem rozchodil rozsah č 6, takže už jsem poslouchal cvrkot na stošedesátce. Chodí to fakt hezky, ale má to ve srovnání s mým druhým Tornem zřetelně slabší NF zesílení, zkusím časem sehnat lépe přizpůsobené výstupní trafo.
Mám rozpracovaný i rozsah 8, první pokus i tady vypadá docela dobře, uvidím, jak dál.
Tož tak asi, mějte se lidi fajn!
Jsem rád, že se Torn líbí
Ty hnědé knoflíky jsou originální, mám i černé odlitky z epoxidu, ale nechal jsem tam ty původní hnědé (pozůstatek z jiného Torna).
Měřák je skutečně typický spíš ve starších, lehkých provedeních Torna, ale s měřákem je to hezčí, a u téhle novostavby už je to venkoncem jedno. Těch odlišností je tam víc, namátkou oba páčkové přepínače, co koukají z předního panelu, jsou typická letecká technika, původní Torňácké taky vypadají jinak...
Hlavně, že to chodí. Dnes jsem rozchodil rozsah č 6, takže už jsem poslouchal cvrkot na stošedesátce. Chodí to fakt hezky, ale má to ve srovnání s mým druhým Tornem zřetelně slabší NF zesílení, zkusím časem sehnat lépe přizpůsobené výstupní trafo.
Mám rozpracovaný i rozsah 8, první pokus i tady vypadá docela dobře, uvidím, jak dál.
Tož tak asi, mějte se lidi fajn!
- Vratislav-OK1ZAF
- Příspěvky: 154
- Registrován: 02.03. 2015, 13:24
Re: Torn.E.b
Rekonstrukce rozsahu 8
Takto vypadal bastlířem zmršený blok číslo 8: Zde už jsou všechny tři cívky namotány na originální keramické kostřičky: Učesáno a zaletováno, připraveno k zadeklování: Osmička byla jednoduchá, rozebral jsem originální blok z druhého Torna a vinutí zkopíroval co do počtu závitů i celkového provedení.
Takže i tady už to šlape...
Hezký den!
Takto vypadal bastlířem zmršený blok číslo 8: Zde už jsou všechny tři cívky namotány na originální keramické kostřičky: Učesáno a zaletováno, připraveno k zadeklování: Osmička byla jednoduchá, rozebral jsem originální blok z druhého Torna a vinutí zkopíroval co do počtu závitů i celkového provedení.
Takže i tady už to šlape...
Hezký den!
- Vratislav-OK1ZAF
- Příspěvky: 154
- Registrován: 02.03. 2015, 13:24
Rekonstrukce vraku zetalového Torn.E.b - 1944
Další postup rekonstrukce vraku Torna:
Konstatoval jsem (21. 12.). že mašinka má slabší NF zesílení. No bodejť by slabší nebylo, když jsem přehodil primár a sekundár výstupního trafa... takže teď Torn už burácí tak, jak má. Protože jsem totiž originální trafo nesehnal, je tam jiné, z EK10 či podobného přístroje, kteréžto trafo rozměry i elektrickými vlastnostmi i celkovým dojmem plně vyhovuje, pouze vývody má rozmístěné jinak.
V současnosti už mám rozchozeny a zhruba (na "cejchované ucho") sladěny rozsahy 1, 4, 6, 7, 8, takže specielně na amatérských pásmech ten ještě nedávný totální vrak šlape fakt moc pěkně.
Zbývá rekonstruovat cívkovou sadu rozsahu 5, což nebude složité, protože pro něj už mám odzkoušen a odladěn příslušný počet závitů do originálních ferocartových hrníčků. Pak zbyde rozsah 2. a 3, což bude větší fuška, protože to bude hodně závitů dost tenkého drátu do příslušné uzounké, velekřehké keramické komůrkové cívky. Ale bude li osud přízniv, i to by se možná ještě letos dalo stihnout.
Několik fotek detailů z počátku rekonstrukce:
Díra v odlitku NF bloku, kam při přestavbě bastlíř umístil částečně zapuštěné síťové trafo: Po trafu zbyly zbytečně velké upevňovací otvory - korigoval jsem je zaraženými závitovými zděřemi M3: Celá díra pak byla zakryta záplatou z kusu starého zinkového plechu:
Konstatoval jsem (21. 12.). že mašinka má slabší NF zesílení. No bodejť by slabší nebylo, když jsem přehodil primár a sekundár výstupního trafa... takže teď Torn už burácí tak, jak má. Protože jsem totiž originální trafo nesehnal, je tam jiné, z EK10 či podobného přístroje, kteréžto trafo rozměry i elektrickými vlastnostmi i celkovým dojmem plně vyhovuje, pouze vývody má rozmístěné jinak.
V současnosti už mám rozchozeny a zhruba (na "cejchované ucho") sladěny rozsahy 1, 4, 6, 7, 8, takže specielně na amatérských pásmech ten ještě nedávný totální vrak šlape fakt moc pěkně.
Zbývá rekonstruovat cívkovou sadu rozsahu 5, což nebude složité, protože pro něj už mám odzkoušen a odladěn příslušný počet závitů do originálních ferocartových hrníčků. Pak zbyde rozsah 2. a 3, což bude větší fuška, protože to bude hodně závitů dost tenkého drátu do příslušné uzounké, velekřehké keramické komůrkové cívky. Ale bude li osud přízniv, i to by se možná ještě letos dalo stihnout.
Několik fotek detailů z počátku rekonstrukce:
Díra v odlitku NF bloku, kam při přestavbě bastlíř umístil částečně zapuštěné síťové trafo: Po trafu zbyly zbytečně velké upevňovací otvory - korigoval jsem je zaraženými závitovými zděřemi M3: Celá díra pak byla zakryta záplatou z kusu starého zinkového plechu:
- Vratislav-OK1ZAF
- Příspěvky: 154
- Registrován: 02.03. 2015, 13:24
Rekonstrukce vraku zetalového Torn.E.b - 1944
Ještě několik obrázků z počátku rekonstrukce:
Do vrchní části NF bloku byly při bastlířské přestavbě vyvrtány a hrubě vypilovány dvě velké díry pro objímky heptalových elektronek a s nimi i větší množství všemožných dalších menších děr. Protože to vypadalo fakt dost hnusně, zkusil jsem to kompletně zacelit hliníkem plněným dvousložkovým polyesterovým tmelem: Poté to vše bylo sbroušeno do roviny: a pak byly obnoveny pouze pro rekonstrukci potřebné, závitem opatřené otvory: Teprve poté bylo možno začít osazovat nově vyráběné desky s naraženými pájecími očky a pájet do nich dobově odpovídající součástky z nasyslených zásob.
Pokračování snad zase příště...
Do vrchní části NF bloku byly při bastlířské přestavbě vyvrtány a hrubě vypilovány dvě velké díry pro objímky heptalových elektronek a s nimi i větší množství všemožných dalších menších děr. Protože to vypadalo fakt dost hnusně, zkusil jsem to kompletně zacelit hliníkem plněným dvousložkovým polyesterovým tmelem: Poté to vše bylo sbroušeno do roviny: a pak byly obnoveny pouze pro rekonstrukci potřebné, závitem opatřené otvory: Teprve poté bylo možno začít osazovat nově vyráběné desky s naraženými pájecími očky a pájet do nich dobově odpovídající součástky z nasyslených zásob.
Pokračování snad zase příště...