rádio LORENZ

Vše okolo historických rádií
Odpovědět
Vrzi
Příspěvky: 42
Registrován: 23.12. 2016, 14:24
Bydliště: České Budějovice

rádio LORENZ

Příspěvek od Vrzi » 18.02. 2024, 19:18

Všechny na tomto fóru zdravím, a žádám o radu.
Dostalo se mi do rukou rádio Lorenz ve velice pěkném stavu. Na zadní stěně je mimo jiné vytištěné symboly nápis LORENZ HAVEL. Rádio má DV-SV-KV-VKV rozsahy, a je osazené lampami: UCH 71 2x, UBL 71, UCF 12, a UM 11.
Podle nápisů na součástkách a reproduktoru je rádio vyrobené v Německu. Nikde jsem v mé dostupné literatuře, ani na internetu nenašel schéma. Na internetu je dostupné pouze s éčkovými lampami. V knize EMPFANGER SCHALTUNGEN díl IV, na straně 127 je sice schéma s účkovými lampami, ale bez vkv dílu.
Může mi někdo z vás poradit, kde sehnat schéma, nebo poskytnout jakoukoli radu?
děkuji VRZI
jirka5
Příspěvky: 248
Registrován: 30.06. 2013, 20:41
Bydliště: Very Stupid District (hned vedle okresu Postřižiny)

Re: rádio LORENZ

Příspěvek od jirka5 » 19.02. 2024, 13:02

Zkus se obrátit na německé soudruhy: www.dampfradioforum.de (fórum parního rádia), ale je nutno se zaregistrovat. Psát můžeš anglicky.
hakz
Příspěvky: 24
Registrován: 14.09. 2016, 11:52

Re: rádio LORENZ

Příspěvek od hakz » 19.02. 2024, 16:47

Ve svých materiálech mám 3 schemata Rádií Lorenz Havel. Nahrál jsem Vám je přes www.uschovnu.cz sem:
www.uschovna.cz/zasilka/OJ7GYTDB8MZP4DKL-K8Z
Všechna mají rozsah UKW, typ GW má osazení 2x UCH71, UBL71, UM11, jen ta UCF12 tam chybí. Ale třeba Vám to pomůže.
Vrzi
Příspěvky: 42
Registrován: 23.12. 2016, 14:24
Bydliště: České Budějovice

Re: rádio LORENZ

Příspěvek od Vrzi » 19.02. 2024, 21:32

Můžete mi to prosím zaslat na mail: zdenekvltava@seznam.cz

vrzi děkuje
keszeg
Příspěvky: 39
Registrován: 17.10. 2011, 17:13

Re: rádio LORENZ

Příspěvek od keszeg » 20.02. 2024, 17:27

Vrzi
Příspěvky: 42
Registrován: 23.12. 2016, 14:24
Bydliště: České Budějovice

Re: rádio LORENZ

Příspěvek od Vrzi » 05.03. 2024, 13:47

Děkuji všem za poskytnuté rady. Rádio už je v plně funkčním stavu. Byl "přepálený" odpor 100 ohm. v napájecí větvi, a vadný-nefunkční selénový usměrňovač.

Vrzi
Odpovědět