Magnetofony řady B4
- Jirka84835751
- Moderátor
- Příspěvky: 971
- Registrován: 17.10. 2011, 18:51
- Bydliště: U Mohelnice dál od Olomouce
Magnetofony řady B4
Základní mechanika je pro všechny stejná , elektronika ale dostává změn podle názvu ANP2xx.
Dal jsem se v toto období do renovace další části sbírky , která obsahuje i tyto mgf.
Většina SM je k mání, ale ne všechny jsou uvedeny s pozdějšími výrobními změnami v tzv. technické informaci, např. 24/84. Rád bych se o ní dověděl více, proto se obracím na vás, kdo máte ochotu mi ji poskytnout, případně zde zveřejnit aspoň tabulku, která není už dostupná na radiohistoria.sk.
Předem díky za kladnou odezvu.
Dal jsem se v toto období do renovace další části sbírky , která obsahuje i tyto mgf.
Většina SM je k mání, ale ne všechny jsou uvedeny s pozdějšími výrobními změnami v tzv. technické informaci, např. 24/84. Rád bych se o ní dověděl více, proto se obracím na vás, kdo máte ochotu mi ji poskytnout, případně zde zveřejnit aspoň tabulku, která není už dostupná na radiohistoria.sk.
Předem díky za kladnou odezvu.
Re: Magnetofony řady B4
Tak přesně tenhle problém mám já se Sonety. Opravuju několik Sonetů, Sonetů duo a Sonety B3. I tam nejsou v dokumentaci podchyceny všechny změny, aspoň co je na netu i jinde k dispozici. Přitom jsou tam změny, které by bylo dobré vidět na papíru.
Proto se i já také připojuji s žádostí o dokumentaci k těmto předchůdcům.
Děkuji.
Proto se i já také připojuji s žádostí o dokumentaci k těmto předchůdcům.
Děkuji.
- Jirka84835751
- Moderátor
- Příspěvky: 971
- Registrován: 17.10. 2011, 18:51
- Bydliště: U Mohelnice dál od Olomouce
Re: Magnetofony řady B4
Drobný nález závad, které se projevovaly nízkými otáčkami motoru a špatným převíjením cívek :
oživil jsem po delším "úklidu " B4 a B46 a našel důvod pomalejších otáček motoru u jednoho z nich. Zkoumání zdánlivě nepodstatného jevu, ale pro přehrávání dost podstatného.Výměna kondenzátozu pro rozběhové vinutí nepomohla, : tak jsem začal srovnávat odporové hodnoty vinutí, a ejhle! Mezi černým a modrým/červeným pak černým a červeným a konečně mezi červeným a modrým vodiči u několika dalších mgf ve sbírce byly hodnoty vyrovnané, u toho s nízkými otáčkami menší rozdíly způsobené částečným mezizávitovým zkratem. Podotýkám, že klasický zkrat se ještě nejevil oteplením ani smradem z vinutí.
Teda funkční hodnoty byly zhruba (podle uvedeného pořadí vodičů) následující:198, 193, 195 ohmů
namísto vadných 155,1 - 154,5 - 75,2 ohmů.
Snad někomu pomůže tato informace, protože v SM jsem kolem motoru našel jen jeho označení:J22SF113 (na motoru taky 2750ot/min, 3W, 120V - viz volič napětí sítě, 4µF/150V).
Pomohla jen výměna motoru z "nadnormativních zdrojů"...
Ta druhá nectnost byla v přehozených třecích spojkách - na levé byla pravá a opačně (plstě mají být od výrobce vlevo na vnějším a vpravo na vnitřním obvodu spojky. Několik takto obrácených spojek (asi po zásahu "servisu") a pásky se nedaly spolehlivě vymotat doleva.
Toš tak asi - možná mám i pravdu...
oživil jsem po delším "úklidu " B4 a B46 a našel důvod pomalejších otáček motoru u jednoho z nich. Zkoumání zdánlivě nepodstatného jevu, ale pro přehrávání dost podstatného.Výměna kondenzátozu pro rozběhové vinutí nepomohla, : tak jsem začal srovnávat odporové hodnoty vinutí, a ejhle! Mezi černým a modrým/červeným pak černým a červeným a konečně mezi červeným a modrým vodiči u několika dalších mgf ve sbírce byly hodnoty vyrovnané, u toho s nízkými otáčkami menší rozdíly způsobené částečným mezizávitovým zkratem. Podotýkám, že klasický zkrat se ještě nejevil oteplením ani smradem z vinutí.
Teda funkční hodnoty byly zhruba (podle uvedeného pořadí vodičů) následující:198, 193, 195 ohmů
namísto vadných 155,1 - 154,5 - 75,2 ohmů.
Snad někomu pomůže tato informace, protože v SM jsem kolem motoru našel jen jeho označení:J22SF113 (na motoru taky 2750ot/min, 3W, 120V - viz volič napětí sítě, 4µF/150V).
Pomohla jen výměna motoru z "nadnormativních zdrojů"...
Ta druhá nectnost byla v přehozených třecích spojkách - na levé byla pravá a opačně (plstě mají být od výrobce vlevo na vnějším a vpravo na vnitřním obvodu spojky. Několik takto obrácených spojek (asi po zásahu "servisu") a pásky se nedaly spolehlivě vymotat doleva.
Toš tak asi - možná mám i pravdu...
Re: Magnetofony řady B4
Nevím jestli to všichni vědí, ale řemínek na motorek B4 se dá sehnat na Graled, sice cena je veliká, ale mají je tam.
Je to zde: http://www.graled.cz/p/653/reminek-plochy-62-15-7-mm
Je to zde: http://www.graled.cz/p/653/reminek-plochy-62-15-7-mm
- Jirka84835751
- Moderátor
- Příspěvky: 971
- Registrován: 17.10. 2011, 18:51
- Bydliště: U Mohelnice dál od Olomouce
Re: Magnetofony řady B4
Jendo,
díky za info - i pro ostatní námi "postižené". Nakonec jsem můj drobný "problém" řešil posunutím motorů.
Momentálně mám rozebraný ANP229, kde je poškozená L4 a nejde nf část, takže zima je k mé sbírce "vstřícná"...
díky za info - i pro ostatní námi "postižené". Nakonec jsem můj drobný "problém" řešil posunutím motorů.
Momentálně mám rozebraný ANP229, kde je poškozená L4 a nejde nf část, takže zima je k mé sbírce "vstřícná"...
Re: Magnetofony řady B4
Jan55: A je ten řemínek vyzkoušený? Přijde mi šíleně tlustý, měl bych obavy, že ho motor neutáhne. Původní má jen 0,8 mm.
- Jirka84835751
- Moderátor
- Příspěvky: 971
- Registrován: 17.10. 2011, 18:51
- Bydliště: U Mohelnice dál od Olomouce
Re: Magnetofony řady B4
Peco, dostal jsem hned ,
právě jsem přeměřil šuplérou všechny moje jeté řemínky (od B4-47-B400), co mám na stole (i pod stolem) rozebrané.A nejhorší má 0,75 a nejlepší 1,1mm, přitom na průměr má nejlepší (1,1) "jen" 64mm - natěsno podle obvodu motoru, a ten nejtenší aspoň 66mm - "bloncá". Měl by se měl ozvat někdo, kdo má ještě originál jetý ještě míň - "dolaďuji" posuvem motorů, v SM jsem rozměr nenašel - jen č.59 = 2PA 227 07.
Možná, že... ? ..kdoví, kde je pravda..
právě jsem přeměřil šuplérou všechny moje jeté řemínky (od B4-47-B400), co mám na stole (i pod stolem) rozebrané.A nejhorší má 0,75 a nejlepší 1,1mm, přitom na průměr má nejlepší (1,1) "jen" 64mm - natěsno podle obvodu motoru, a ten nejtenší aspoň 66mm - "bloncá". Měl by se měl ozvat někdo, kdo má ještě originál jetý ještě míň - "dolaďuji" posuvem motorů, v SM jsem rozměr nenašel - jen č.59 = 2PA 227 07.
Možná, že... ? ..kdoví, kde je pravda..
Re: Magnetofony řady B4
Ano, zkoušel jsem tento řemínek. Je potřeba posunout motorek co nejvíce dopředu. Pak ho nechat nějakou dobu běhat naprázdno. On se pak uvolní a funguje to. Aspoň v mém případě mi to u čtyřech kusů funguje v pohodě.
Jeden vytahanej řemínek má sílu 1,1 a průměr 65mm.