Radio HAM

Vše okolo historických rádií
Odpovědět
Martin01

Radio HAM

Příspěvek od Martin01 » 15.03. 2014, 09:34

Dobrý den.
Rád bych se zeptal jsou-li nějaká starší rádia na kterých je možno naladit i radioamatéry?
Začínám se o toto hobby okrajově zajímat a říkám si na co hned stroj za dvacet K , když by třeba bylo možno jen z počátku poslouchat, pročítat a přiučit se?
Bohužel žiji v zahraničí a žádného radio profíka neznám:)
Mám ale , lazení , tv, satelitu, rádia a vše ohledně antén rád už léta..Ale jsem opravdový Amatér..:)
Ještě dodám k čemu mě přivedla tahle myšlenka.

Žiji v Holandsku a říkal jsem si zda tu naladím české radio.
Mám 4 ruzná radia *Tuner Technics,pak nějaký Philips,radio budíky značka China..
Zkoušel jsem ladit ale žádná sláva, než jsem vyzkoušel starý ruský tranzistorák Sokol 310 z půdy:)
V podstatě hned jsem naladil ČR, a ta citlivost lazení-no paráda..
Je to ale hrozně rušený takže zkusím postavit nějakou anténu..
Pak mám ještě radio SuperTech WR 33,takovej mrnous:)) který má ale SW a jednou v noci jsem na tom naladil zřejmě nějakou výsílačku. Jelikož jsem slyšel jen jednu stranu a slabě tak jsem z toho nic neměl:)

Děkuji všem za odpovědi a případné nápady, s pozdravem ze země sýrů a větrných mlýnů Martin K. :thumbsup:
Milan

Re: Radio HAM

Příspěvek od Milan » 15.03. 2014, 18:54

Starší rádia určitě jsou, například sovětské - Riga, VEF apod. Avšak společným nedostatkem je to, že jim chybí záznějový oscilátor (BFO), který by se musel k úspěšnému přijmu radioamatérského provozu dodělat-protože na krátkých vlnách se používá modulace SSB, AM jen ve vyjímečných případech.
Záznějový oscilátor (BFO) je též nutný při příjmu telegrafie (CW).
Doporučil bych tedy si obstarat nějaký novější přehledový přijímač, který má kromě příslušných pásem též BFO.
Například Eton G3 Degen 1103 apod, což pro začátečníka bohatě stačí.
více zde http://ok1ike.c-a-v.com/
_Martin 01

Re: Radio HAM

Příspěvek od _Martin 01 » 30.03. 2014, 22:08