Další postup rekonstrukce vraku Torna:
Konstatoval jsem (21. 12.). že mašinka má slabší NF zesílení. No bodejť by slabší nebylo, když jsem přehodil primár a sekundár výstupního trafa... takže teď Torn už burácí tak, jak má. Protože jsem totiž originální trafo nesehnal, je tam jiné, z EK10 či podobného přístroje, kteréžto trafo rozměry i elektrickými vlastnostmi i celkovým dojmem plně vyhovuje, pouze vývody má rozmístěné jinak.
V současnosti už mám rozchozeny a zhruba (na "cejchované ucho") sladěny rozsahy 1, 4, 6, 7, 8, takže specielně na amatérských pásmech ten ještě nedávný totální vrak šlape fakt moc pěkně.
Zbývá rekonstruovat cívkovou sadu rozsahu 5, což nebude složité, protože pro něj už mám odzkoušen a odladěn příslušný počet závitů do originálních ferocartových hrníčků. Pak zbyde rozsah 2. a 3, což bude větší fuška, protože to bude hodně závitů dost tenkého drátu do příslušné uzounké, velekřehké keramické komůrkové cívky. Ale bude li osud přízniv, i to by se možná ještě letos dalo stihnout.
Několik fotek detailů z počátku rekonstrukce:
Díra v odlitku NF bloku, kam při přestavbě bastlíř umístil částečně zapuštěné síťové trafo:
Po trafu zbyly zbytečně velké upevňovací otvory - korigoval jsem je zaraženými závitovými zděřemi M3:
Celá díra pak byla zakryta záplatou z kusu starého zinkového plechu: