Magnetofony řady B4

Gramofony, kazetové přehrávače, magnetofony, reproduktory, zesilovače a další
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jirka84835751
Moderátor
Příspěvky: 805
Registrován: 17.10. 2011, 18:51
Bydliště: kousek od Mohelnice

Magnetofony řady B4

Příspěvek od Jirka84835751 » 05.01. 2020, 16:06

Základní mechanika je pro všechny stejná , elektronika ale dostává změn podle názvu ANP2xx.
Dal jsem se v toto období do renovace další části sbírky , která obsahuje i tyto mgf.
Většina SM je k mání, ale ne všechny jsou uvedeny s pozdějšími výrobními změnami v tzv. technické informaci, např. 24/84. Rád bych se o ní dověděl více, proto se obracím na vás, kdo máte ochotu mi ji poskytnout, případně zde zveřejnit aspoň tabulku, která není už dostupná na radiohistoria.sk.
Předem díky za kladnou odezvu.
Jan55
Příspěvky: 391
Registrován: 25.01. 2014, 10:52
Bydliště: Praha 9

Re: Magnetofony řady B4

Příspěvek od Jan55 » 05.01. 2020, 22:45

Tak přesně tenhle problém mám já se Sonety. Opravuju několik Sonetů, Sonetů duo a Sonety B3. I tam nejsou v dokumentaci podchyceny všechny změny, aspoň co je na netu i jinde k dispozici. Přitom jsou tam změny, které by bylo dobré vidět na papíru.

Proto se i já také připojuji s žádostí o dokumentaci k těmto předchůdcům.
Děkuji.
Uživatelský avatar
Jirka84835751
Moderátor
Příspěvky: 805
Registrován: 17.10. 2011, 18:51
Bydliště: kousek od Mohelnice

Re: Magnetofony řady B4

Příspěvek od Jirka84835751 » 06.01. 2020, 21:19

Drobný nález závad, které se projevovaly nízkými otáčkami motoru a špatným převíjením cívek :
oživil jsem po delším "úklidu " B4 a B46 a našel důvod pomalejších otáček motoru u jednoho z nich. Zkoumání zdánlivě nepodstatného jevu, ale pro přehrávání dost podstatného.Výměna kondenzátozu pro rozběhové vinutí nepomohla, :idea: : tak jsem začal srovnávat odporové hodnoty vinutí, a ejhle! Mezi černým a modrým/červeným pak černým a červeným a konečně mezi červeným a modrým vodiči u několika dalších mgf ve sbírce byly hodnoty vyrovnané, u toho s nízkými otáčkami menší rozdíly způsobené částečným mezizávitovým zkratem. Podotýkám, že klasický zkrat se ještě nejevil oteplením ani smradem z vinutí.
Teda funkční hodnoty byly zhruba (podle uvedeného pořadí vodičů) následující:198, 193, 195 ohmů
namísto vadných 155,1 - 154,5 - 75,2 ohmů.
Snad někomu pomůže tato informace, protože v SM jsem kolem motoru našel jen jeho označení:J22SF113 (na motoru taky 2750ot/min, 3W, 120V - viz volič napětí sítě, 4µF/150V).
Pomohla jen výměna motoru z "nadnormativních zdrojů"...

Ta druhá nectnost byla v přehozených třecích spojkách - na levé byla pravá a opačně (plstě mají být od výrobce vlevo na vnějším a vpravo na vnitřním obvodu spojky. Několik takto obrácených spojek (asi po zásahu "servisu") a pásky se nedaly spolehlivě vymotat doleva.
Toš tak asi - možná mám i pravdu... :roll:
Odpovědět